Svensk mästare :-)

Hämtade ny cykel i torsdagseftermiddag, jobbade hela fredagen och idag var

 det dags för Duathlon SM. Samma väder som på Stockholm Marathon, ca 4-5 grader, regn och rejält blåsigt. Var förstås väldigt nyfiken på hur nya cykeln skulle kännas att cykla på.

Körde eget tempo på första löpningen, 10 km på ca 35 min, ut på cykeln som 6:a, och tog det lugnt första av de två 20 km cykelvarven. Jag ville ju lära känna cykeln. Allt är sprillans nytt, en QR Illicito med SRAM paket och Zipp 808:or. T o m sadeln är ny.
Efter första varvet var jag lite tryggare med hojjen, även om kastvindarna fortfarande gjorde det ”spännande”. Så jag tryckte på lite mer…Andreas och Per på Cyclecomponents hade utan tvekan gjort ett bra jobb i cykelbygget – jag fick helt enkelt en ruskig fart och plockade in på konkurrenterna som jag i början inte ens kunnat se. Vips så växlade jag som 2:a till sista 5 km löpning.

Eftersom det var så kallt hade jag inte mycket känsel i fötterna, så jag fick jobba med att känna att steget kändes rätt i benen och sedan tänka att fötterna nog hängde med. Jag kände att det faktiskt kunde räcka till medalj om jag bara sprangpå rejält fort. Det visade sig gå bra – ledare kom allt närmare och jag kunde passera utan att han hade något att sätta emot. Och bakifrån närmade sig tydligen ingen.

Så jag tog mitt första individuella senior SM-guld 🙂

En rolig kommentar efteråt från en av medtävlarna som jag passerade när jag ”tryckte lite mer” på cykeln; ”j-klar vilken fart du kom med, jag trodde nästan det var motorcykeln med domarna…”

Guldglada sporthälsningar

/Calle

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Svensk mästare :-)

  1. Pingback: SM-guld med hjälp av Aktivitus « Aktivitusbloggen

  2. Lotta Johansson skriver:

    STORT GRATTIS !!!! Åh underbar kommentar om MC – då förstår man att gick fort 🙂 Du är grym !!!

  3. Micke S skriver:

    Bra jobb och stort grattis! Sjuk fart du hade på cykeln när du drog om. Uppenbarligen starkt andralöp också. Hoppas du simmar riktigt långsamt, så har man en sportmössa iaf i götlaborg…;)

  4. Joanna skriver:

    Vilken grym granne vi har! Massor av grattis!!!!! Kram!

  5. Fredrik Tengstrand skriver:

    Calle, du är fantastisk!! Stort grattis!

  6. Martin Ramström skriver:

    Grattis Calle! Starkt, jag är inte förvånad…
    Martin

Lämna en kommentar